Uvolnění díky pohankovému válci nebo-li bolsteru

Zdravá strava a bez pochyb také pohyb podle mě asi dva nejdůležitější faktory pro naše zdraví a pohodu. Přiznám se, že i já sama občas zanedbávám jak zdravou stravu, tak i pohyb, což mě často velmi mrzí a trápí. Ve světě, kde každý ovšem pospíchá s tím nejspíše nic neudělám, protože i mně na tyto aktivity občas chybí čas.

Tuším, že od druhého ročníků na střední škole jsem začala cvičit jógu. Pravidelně jsem navštěvovala kurzy a dohromady za dva roky jsem měla asi 5 permanentek. V té době jsem pochopila, že správné protažení těla, pravidelné dýchání, ale také závěrečná relaxace je nezbytnou součástí jakéhokoli pohybu. Možná teď nechápeš, jak to myslím nebo u čem mluvím. Každopádně jsem dospěla názoru, že před každým sportem je opravdu velmi důležité se správně protáhnout a připravit tělo na aktivitu, ale ani při sportu bychom se neměli soustředit jen na správné cvičení a vykonávání pohybů, zaměřit bychom se měli i na správné dýchání a na závěr? Při běhu tolik důležité vyklusávání, ale co při jiných sportech? Já osobně bych to nazvala závěrečnou relaxací!

Na začátku jsem se zmínila o józe, kterou jsem dělala při té jsem se také tak trochu naučila relaxovat. Nejednalo se o klasickou meditační jógu, šlo naopak o cvičení, které se jelo v rychlém tempu, a tak na závěr bylo nutné tělo, dech i mysl trošku zklidnit. Vlastně k tomu nepotřebujete nic speciálního. Stačí si jen lehnout na zem, dát dlaně vzhůru a pár dechy uvolnit celé tělo. Zbytek už je spíše o tréninku a o tom, jak dalece se dokážete, jak fyzicky, tak hlavně psychicky uvolnit.

Byla to právě jóga, která mě také přivedla k užitečné cvičební pomůcce zvané bolster nebo také mnou klasicky přezdívaný relaxační válec. O tomto válci jsem snila asi dva roky, nyní ho už doma mám a přicházím s pár nápady a postřehy, jak jsem se právě díky tomuto válci naučila porozumět relaxaci a uvolnění.

Válec pod koleny

Pokud nemáš problém s kolenem pravděpodobně tomuto kloubu ani příliš pozornosti nevěnuješ a proč vlastně taky? Pokud tě koleno nebo kolena nebolí asi si ani neuvědomíš kolik práce pro nás dělají. Celý den nosí část naší váhy a vykonávají opravdu spoustu, ale spoustu pohybu. Lehni si na záda a bolster si vsuň pod kolena, nezapomínej, že tímto stylem neodlehčíš pouze kolenům, se správným dýcháním odlehčíš také páteři a zbytku těla.

Válec souběžně s páteří

Posaď se na začátek válce a pomalu si lehni. Krk by měl být stále na válci a křížová kost by neměla upadat příliš radikálně na zem. Naopak by přechod mezi křížovou kostí a horní částí páteře měl být, co nejplynulejší. Tato poloha mi vždy velmi pomohla uvolnit krk, ramena a lopatky.

Válec kolmo k páteři

Ať už sedává zaměstnání nebo jiný problém nás táhne k hrbení a já se v poslední době přistihuji, že se čím dále krčím, hrbím a chodím různě nevyrovnaná. Po celém dni v práci se často cítím opravdu zvláštně a když se donutím na chvilku narovnat ihned pociťuji zvláštní tlak… ano mé tělo si na hrbení zvyká, je totiž nenáročné. Sama se občas doma na válec natáhnu, ale je také důležité naučit páteř i rovnému držení. Pokud se cítím až příliš ztuhlá. Vsunu si válec tak aby byl kolmo k páteři tak abych na válci měla trup a hrudní koš. Postupně pak prodýchávám a snažím se dostat trochu vzduchu mezi každý obratel, který jsem zatěžovala nesprávným držením těla.

Produkty zmíněné v tomto článku

 

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Kdy se nudíme lépe než v kruhu rodiny?“ Oscar Wilde